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  • SMSS 2011 행사 참석한 Chris Heuer(Social Media Club의 Founder) 인터뷰
    웹과 IT 서비스/소셜 Social 2011. 3. 6. 00:04
    전세계 240개 도시 네트워크 그룹을 가지고 있는 "Social Media Club"의 설립자, Chris Heuer가 3월 3일부터 시작된 Social Media Success Summit 2011에 참석하여 Social Media Exminer의 Michael A. Stelzner와 인터뷰를 진행했습니다.

    총 7가지 항목에 대해서 실제적인 경험과 전세계 Social Media Trend를 반영하는 코멘터리를 남겨주었는데요. 금번 SMSS 2011 행사가 차지하는 Conference의 분위기를 대변하는 듯한 광범위하면서도 미래 전망에 대한 코멘트를 남겨주었습니다.

    특히, Chris Heuer가 직접 Social Media Club을 시작으로 대도시를 움직이며 비행기를 탔던 이야기와 함께 현재 소셜 미디어를 활용하는 기업들의 오용 사례, 앞으로 소셜 미디어를 활용하는 현재 사용자들으 미래에 대한 이야기도 거침없이 밝혀주었는데요.

    Chris Heuer의 트위터는 @ChrisHeuer 입니다.(관심있는 분은 팔로우 해보세요)

    인터뷰에서 가장 중심적으로 이야기 했던 7가지 주요 사항들은 아래와 같았습니다.


    1. How the evolution of the web has influenced social media
    2. Why consumers need to know how to filter information
    3. Why social media is about being a rockstar
    4. Whether good content is all you need to be heard
    5. How the “long tail lengthens and the head strengthens” and what this means for your social media strategy
    6. Why Facebook is a great tool to bring people together
    7. How enterprise social media uses either “social” or “leading” tactics

    소셜 미디어가 인류 사회학과 심리학, 그리고 커뮤니케이션 및 마케팅과 많은 접점이 있다는 것을 아신다면 Chris Heuer가 말하던 위의 7가지 사항을 아래 인터뷰 영상을 통해서 확인 할 수 있을 겁니다. 특히 한국에서도 그렇지만, 전세계적으로 Big Growth 되고 있는 Facebook에 대한 언급 역시 놓치지 않고 해주었더군요.

    단연 티핑포인트는 "People"이었다는 것.



    참고로,

    위에서 언급했던 Social Media Success Summit 2011은 전세계 Social Media Guru로 유명한 22인이 참석하여 Fully Online으로 행사를 참석하게 되는 Top Social Media Conference 입니다. 본 Conference는 Social Media Exminer에서 진행하며, 참가비 300달러에 달하는 가격을 지불해야 참석할 수 있는 온라인 행사이지요. 관련한 자세한 소개는 http://www.socialmediaexaminer.com/socialmedia11/ 에서 볼 수 있습니다.



    Michael A. Stelzner - Founder, Social Media Examiner and fellow marketer

    Social Media Success Summit 2011 - 5W1H

    WHO: This event is ideal for any marketer or business owner focused on business-to-business OR business-to-consumer. You'll recognize some of the organizations that attended our prior events: General Mills, American Express, Intel, San Francisco Giants, Coca-Cola, Microsoft, Harvard Business School, 3M, Kellogg, Staples, General Electric, MetLife, HP, Fox TV, U.S. Army, NCR, Electronic Arts, CNN, Ben & Jerry's, SAS, Firestone, IDG, Kraft Foods, Siemens, Xerox, Ebay, Capital One, Hyatt Hotels, AARP, Alcatel-Lucent, Warner Bros., Sears, Disney, Nokia, Northrop Grumman, Thomson Reuters and thousands of small businesses.

    WHAT: This fully online summit will help you master social media marketing with extensive case studies and how-to sessions from actual social media experts and book authors. Presentation topics include: developing a social media strategy, finding and engaging your target audience, measuring success, customer service, Facebook marketing, Twitter marketing, LinkedIn marketing, video marketing, social news marketing, blogging techniques and much more! A certificate of achievement will be presented to attendees who successfully complete the summit.

    WHERE: At your home or office! You attend this live event using your computer (no long-distance bill or travel expenses!).

    WHEN: Starting May 3, 2011 (spread over four weeks to improve learning and accommodate your schedule; scroll down for the full schedule). All sessions are recorded and transcribed as well.

    WHY: You'll be able to quickly implement effective social media marketing techniques, attract great customers and prospects and gain a unique competitive advantage. You'll also discover how to best measure the effectiveness of your social media activities and the newest social media tactics. This event will ensure your business is maximizing the full potential of your social media efforts.

    HOW: Registration is strictly limited to the first 2500 marketers. NOTE: Our Social Media Success Summit 2010 sold out. Scroll down for the event costs. Click here to save 50% (lock in your early-bird savings before they're gone!) and secure your spot.



    고맙습니다. // 새우깡소년 드림

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