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  • Yahoo의 신규 SNS 서비스, Mash Beta 진행중
    웹과 IT 서비스 2007. 9. 17. 16:15

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    Review: Yahoo! Mash, a new social networking site

    Yahoo가 신규 Social Network 서비스를 선보이고 말았다. 아직은 초대를 통해서 서비스를 이용해볼수 있으나 Techcrunch, 미국 언론사에서는 이미 Mash에 대한 이야기를 내놓고 있다.

    MSNBC msn: Yahoo takes on social networks

    Get A Yahoo Mash Invitation At InviteShare

    Yahoo! launches Mash social networking site

    미국내 매체에서는 Mash에 대한 반응을 긍정적으로 보고 있지는 않은 편이다. 이미 Facebook과 Myspace.com과 같은 유사 서비스가 나왔있는 상태이며, 마이크로 블로깅을 통해서 SNS를 충분하게 대체하고 있다는 것에 Mash가 어느정도의 효과를 발휘할 수 있느냐가 추후 정식 오픈을 통해서 보이게될 Mash의 방향이 아닐까 한다.

    Yahoo! has launched the beta version of a new social networking site called Mash, which is by-invitation only for now.

    The new service was apparently leaked by mistake by a Yahoo! employee while it was still in alpha phase, which means that it was supposed to only be tested internally within the company.

    Here's an excerpt from the New York Times article recounting the apparent leak.

    Mash는 현재 베타 버전이라는 것과 초대를 통해서만 가입을 받는다는 것, Yahoo 사내의 철저한 테스팅을 거치면서 다양한 오류가 나온상황에서 Beta 버전을 진행중이라는 것이다.

    Yahoo! has also set up the Mash Blog to keep users updated and get feedback. Interestingly enough, the Mash Blog is powered by Wordpress, and not Yahoo!'s own Yahoo! 360 blog service. Yahoo! 360, which offered more than just a blogging tool, is Yahoo!'s existing social networking site, and it remains to be seen what will happen to it now that Mash has been launched.

    Those interested in getting a chance to receive Mash invitations may sign up for a free account at Mashable (click on the Invites section after signing up) and Invite Share to be added to a waiting list.

    베타 버전이어서 그럴까? Mash Blog를 통해서 feedback을 받고 있다. 여기서 더 놀라운 것은 야후의 360 서비스를 쓰는 것이 아닌 워드프레스를 통해서 블로그 운영을 한다는 것이다.

    Yahoo has launched a new website similar to social networking sites MySpace and Facebook.

    The service, called Mash, opened to a handful of trial users last Friday.

    Mash marks Yahoo's second attempt to cash in on the social networking craze. The first, a social network called Yahoo 360, has failed to gain much ground.

    Mash는 엄연히 Yahoo의 두번째  SNS 시험무대이기도 하다. 기존 Yahoo 360을 시작한 이래 큰 성공을 보지 못한 것에 재도전의 기회를 삼은 것이 Mash가 될 수 있다는 추측을, 아니 기정사실화 해서 Yahoo는 이번 기회를 제대로 살려보려는 것이다.

    앞으로 몇일이 지나고, 베타 버전에서 언제쯤 최종 버전의 Mash가 나올지는 모르나, Yahoo의 새로운 성공작으로 받아들일 만한 서비스로 나오게 된다면 그동안의 yahoo 위기설은 조금은 수그러질 것 같다. 국내의 SNS 서비스들이 큰 빛을 보지 못하고 있는 상황에서 미국 본토의  SNS  열풍은 아직까지 그 힘을 계속적으로 받고, 유지될 것 같다.

    *아래의 그림은 TechCrunch에서 발췌한 Mash의 Spyshot

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